Gå til innhold Globalmeny Forsiden
Verdal profilbilde

Administrasjonsutvalget 04.03.2010

Møtested : Kommunestyresalen, Verdal rådhus
Dato         : 04.03.2010
Tid           : 09:00 - 09:50
Til stede 
  
Sakliste som Word - Protokoll som Word
Sakliste som PDF - Protokoll som PDF

Sakliste
Saksnr. Sakstittel Dokumenter Vedtak
PS 04/10 Godkjenning av møteprotokoll

 

Protokoll
PS 05/10 Organisering av det boligsosiale tilbud i Verdal

Saksframlegg
(PDF) 
Saksframlegg
(Word)

Vedlegg 1
Vedlegg 2

Protokoll
PS 06/10 Orienteringer

 

Protokoll

 

Oppmøte administrasjonsutvalgets møte 04.03.2010
Navn Representerer Funksjon Møter Merknad
Bjørn Iversen DNA Ordfører Ja
Tomas Iver Hallem SP Varaordfører Ja
Anita Dagrun Steinkjer DNA Medlem Nei
Kristin Johanne Hildrum DNA Medlem Ja
Svein Jørgen Svensson DNA Medlem Ja
Trude Holm SP Medlem Ja
Jan Arne Solvang FRP Medlem Ja
Knut Snorre Sandnes H Medlem Ja
Brita Kleven Thorsvik V Medlem Ja
Terje Aksnes Fagforbundet Medlem Ja
Lise Heggdal Fagforbundet Medlem Nei
Siv Engelin Norsk Sykepleierforbund Medlem Ja
Ihna Waade Utdanningsforbundet Medlem Nei
Ole Gunnar Hallager DNA Varamedlem Ja Møtte for Anita Dagrun Steinkjer
Alis Ambli Solberg Fagforbundet Varamedlem Ja Møtte for Lise Heggdal
Geir Sandholm Utdanningsforbundet Varamedlem Ja Møtte for Ihna Waade
Fra administrasjonen møtte
Navn Stilling Merknad
Rudolf Holmvik Rådmann
Line Therese Ertsås Formannskapssekretær
  
 
 
 
PS 04/10 Godkjenning av møteprotokoll     Til toppen av siden

Saksprotokoll i Verdal Administrasjonsutvalg - 04.03.2010

BEHANDLING:
Ordfører fremmet følgende forslag til vedtak:
Protokoll fra møte 10. februar 2010 godkjennes.”
 
Ved votering ble forslaget enstemmig vedtatt.
 
 
VEDTAK:
Protokoll fra møte 10. februar 2010 godkjennes.
  
  
 
 
 
PS 05/10 Organisering av det boligsosiale tilbud i Verdal      Til toppen av siden
 
Saksprotokoll i Verdal Administrasjonsutvalg - 04.03.2010

BEHANDLING:
Rådmann orienterte om saken.

Venstre v/Brita K. Thorsvik fremmet følgende tilleggsforslag:
Nytt pkt. 4: Det arbeides videre med å få etablert et boligkontor så snart som mulig, som kan forvalte og administrere hele kommunens boligmasse gjennom VBS.
Nytt pkt. 5: Det arbeides videre med etablering av en ”Sosialfaglig forvaltning” som organiseres som en del av boligkontoret og som bl.a. skal gi boveiledning og annen sosialfaglig oppfølging.” (Rådmannens forslag til pkt. 4 endres til pkt. 6).”

Det ble først votert punktvis over forslag fra Venstre med slikt resultat:

  • Nytt pkt. 4 – enstemmig vedtatt.
  • Nytt pkt. 5 – enstemmig vedtatt.
     

Det ble deretter votert samlet over rådmannens forslag til vedtak med vedtatte tilleggsforslag som ble enstemmig vedtatt.
 
VEDTAK: 

  1. Verdal kommunestyre gir sin tilslutning til den foreslåtte organisering av det boligsosiale tilbud i kommunen.
  2. I henhold til avtale mellom Verdal kommune og Innherred boligbyggelag, innløses aksjene tilhørende Innherred boligbyggelag i Verdal boligselskap AS.
  3. Verdal kommune selger/overfører 33 leiligheter i Sandheim, Frydenlundsgata,St.Olavs alle’, Karl Johansveg og Skogvegen til Verdal boligselskap AS etter nærmere avtale.
  4. Det arbeides videre med å få etablert et boligkontor så snart som mulig, som kan forvalte og administrere hele kommunens boligmasse gjennom VBS.
  5. Det arbeides videre med etablering av en ”Sosialfaglig forvaltning” som organiseres som en del av boligkontoret og som bl.a. skal gi boveiledning og annen sosialfaglig oppfølging.” (Rådmannens forslag til pkt. 4 endres til pkt. 6).”
  6. Kommunestyret foreslår at det gjøres endringer i vedtektene for det heleide Verdal boligselskap AS slik at formannskapet skal utgjøre generalforsamlingen i selskapet. Formålsparagrafen i vedtektene endres slik at selskapets boligsosiale oppgave fremgår med større tydelighet.
     

 
  
 
 
PS 06/10 Orienteringer      Til toppen av siden
 
Saksprotokoll i Verdal Administrasjonsutvalg - 04.03.2010

BEHANDLING:
Utdanningsforbundet v/Geir Sandholm hadde følgende spørsmål:
Hvem følger opp vedtak i kommunekvalitetssaken, bl.a. det utvalget som ble vedtatt opprettet?
Ordfører svarte slik:
Prosjektleder på saken følger opp.

Rådmann orienterte om:
Planlegger økonomiplanseminar – oppfølging av det arbeidet som ble startet i Åre. Kan nevnes at det fra fylkesmannens sin side er gitt klar beskjed om at økonomiplanen må endres ettersom den ikke er i balanse hvert år. Må revidere planen og legge fram revidert plan i aprilmøtet i kommunestyret.  Prosessen som ble presentert i Åre videreføres– reduksjon personell – målbildet er ca 30 årsverk i 2010. Tøff sak som vil berøre alle.





Publisert: 26.03.2009 08:29 Sist endret: 21.11.2012 08:47
Verdal kommune Postboks 24 7651 Verdal Besøksadr: Johannes Bruns gate 2
Tlf: 74 04 82 00 Faks: 74 04 82 02 E-post: postmottak@verdal.kommune.no
Åpningstid: Man-fre 09:00-15:30 Åpningstid: sentralbord 08:00-15:30 Org.nr.: 938 587 418
Nettredaktør: Ove Haugrud Ansvarlig redaktør: Jostein Grimstad Utviklet av: Sem & Stenersen Prokom AS