Rådmannens forslag til vedtak:
Utvalg for plan og samfunn oppnevner følgende medlemmer til kommunens trafikksikkerhetsutvalg for perioden 2019-2023:
Leder:
Nestleder:
Medlem:
Varamedlem:
Vedlegg:
Mandat for kommunens trafikksikkerhetsutvalg, vedtatt i komité plan og samfunn 20.03.2018, sak 25/18
Andre saksdokumenter (ikke vedlagt, utsendt tidligere):
Temaplan trafikksikkerhet 2017-2020, vedtatt av kommunestyret 26.09.16, sak 77/16.
Saksopplysninger:
Verdal kommunestyre har i møte den 26.09.16, sak 77/16, vedtatt temaplan trafikksikkerhet 2017-2020. Planen skal legges til grunn for kommunens prioriteringer av trafikksikkerhetsarbeidet. For å samordne arbeidet er det oppnevnt et kommunalt trafikksikkerhetsutvalg (KTU). Vedrørende KTUs arbeidsoppgaver vises det til vedlagte mandat for utvalget.
Politiske representanter til KTU velges blant medlemmer i utvalg for plan og samfunn (eventuelt kommunestyret) og skal i henhold til mandatet besette følgende funksjoner:
Leder, nestleder, medlem og ett varamedlem.
I tillegg til medlemmene fra utvalg for plan og samfunn stiller lensmannen og kommunens foreldreutvalg med en representant hver. Rådmannen stiller med representanter fra relevante fagområder i administrasjonen og har ansvaret for sekretærfunksjonen. For tiden har teknisk drift ansvar for sekretærfunksjonen.
Det bes derfor om at det oppnevnes nye medlemmer til KTU for perioden 2019-2023.
